Всички проекти, по които НКЖИ работи през 2013 г. се изпълняват в срок и с добри темпове. Извършен е ремонт на много участъци и съоръжения от жп мрежата. Със собствена механизация извършихме средни ремонти в различни участъци от 3-та (София-Карлово-Бургас), 5-та (София-Кулата) и 9-та (Русе-Каспичан) линии, където постигнахме изключително добри резултати.
Към настоящия момент на различни етапи на изпълнение са следните участъци: Зверино–Мездра юг; Юнак – Величково; Черниче - Пейо Яворов; Дралфа - Търговище; Смядово-Комунари; Царева ливада - Габрово; Радунци - Дъбово; Ловеч - Троян; Търнак – Аспарухово; Самоводене – Велико Търново; Гара Плачковци.
През годината бе направен среден ремонт на 59,728 км железен път; 2739 км подбит железен път и 1468 броя подбити жп стрелки. Също така бяха вложени и подменени много материали от горно строене на железния път (траверси, релси, скрепления), елементи на контактната мрежа и осигурителната техника.
Постигнатите резултати от извършените ремонтните работи, са:
- Завишаване на скорости
- Гарантиране на сигурност и безопасност на влаковото движение и експлоатационната дейност
- Намаляване на времепътуването
- Подобряване комфорта на пътниците.
През годината бяха модернизирани и въведени в експлоатация 35 броя железопътни прелеза в цялата страна. С внедряването на съвременна апаратура за тяхната охрана се елиминира участието на субективния фактор за затваряне на прелеза, управлението е автоматизирано с високо ниво на надеждност риск; повишава се нивото на безопасността на движение и се намаляват експлоатационните разходи. Отпада също и необходимостта от поддръжка на ръчни бариерни инсталации, които са морално и физически остарели.
Политиката на НКЖИ е тази тенденция да продължи и през следващата 2014 г., като в програмата на Компанията са включени модернизации на още 20 броя прелези.