Днес (29.05.2013 г.), в 10.00 часа, в сградата ДП Национална компания „Железопътна инфраструктура” комисията за разглеждане, оценка и класиране на офертите отвори и оповести ценовите оферти на допуснатите участници в открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет „Оценка на съответствието и строителен надзор за проект „Рехабилитация на гаров комплекс Централна гара София”.
Допуснатите участници и техните оферти, по реда на подаване на документите за участие в процедурата, са както следва:
1. Обединение „ИКАР-ПЪТКОНСУЛТ-САРАТ”
o Техническа оценка: 20 точки
o Предложена цена: 1 595 400,00 лева без ДДС и без непредвидени разходи*
2. Обединение „ТРТ”
o Техническа оценка: 20 точки
o Предложена цена: 1 045 000,00 лева без ДДС и без непредвидени разходи*
Рехабилитацията на гаров комплекс Централна гара София се осъществява със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР), чрез Оперативна програма „Транспорт” 2007-2013.
* Непредвидените разходи са в размер на 10 %
-
Първата сграда на гара София е построена през 1888 г. и за времето си е най-голямото съоръжение от подобен вид на Балканския полуостров. През 1964–1971 г. е изработен проект за нова гара и в периода 1972–1974 г. е построено сегашното приемно здание.
Вследствие на 36-годишната експлоатация без саниране и основни ремонти, както и огромния пътникопоток, преминаващ ежедневно през приемното здание, отделните строителни елементи на сградата са силно амортизирани. Дограмата е остаряла, от покрива прониква дъждовна вода, нарушена е хидроизолацията под коловозите и в тунела има течове по тавана и други, което води до значителни енергийни загуби.
През последните години са правени само частични ремонти за отстраняване на неизправности или за изпълнение на някои съвременни изисквания, като например монтиране на ескалатори и асансьори за осигуряване на достъпна среда за лица с намалена подвижност, като същевременно са изградени комуникационен център и чакалня.
Основната цел на проекта е да се извърши рехабилитация на съществуващото приемно здание към жп гарата и прилежащите й терени, които се стопанисват и поддържат от ДП НКЖИ. Голямото значение на гара София може да се види от мястото й в Европейската железопътна мрежа. През гарата преминават ІV-ти, VІІІ-ми и Х-ти Общоевропейски транспортни коридори.
След рехабилитацията Централна гара София ще бъде напълно архитектурно обновена, отговаряща на изискванията за енергийна ефективност, чрез внедряване на възобновяем енергиен източник. Предстои подмяна на дограмата – прозорци и врати, като сградата ще бъде пожарно обезопасена, инсталационно осигурена, с много по-добри комуникационни връзки, с възможност за осигуряване на приятен престой на територията на приемното здание с топли и удобни чакални. До всички нива на гаровия комплекс ще се осигури достъп на лица с намалена подвижност.