„През март 2016 година столицата ни ще се гордее с една модерна и съвременна Централна жп гара“ – това заяви инж. Ивайло Дженев по време организираното от ДП НКЖИ събитие за представяне на напредъка по проекта за рехабилитация на трите приемни здания София, Пазарджик и Бургас.
Събитието се проведе в два последователни дни и протече под формата на атрактивно пътуване с влак. По време на събитието бяха посетени Централна гара София, изцяло модернизираното приемно здание Пазарджик и жп гара Бургас, които са част от проект „Рехабилитация на гарови комплекси по TEN-T-мрежата – „Рехабилитация на гаров комплекс Централна гара София”, „Рехабилитация на гаров комплекс жп гара Бургас, пътническа”, „Преустройство и саниране на приемно здание гара Пазарджик - II-ри етап“.
При посещението на Централна гара София стана ясно, че ремонтните дейности протичат с усилени темпове и въпреки възникналите трудности с конструктивното укрепване на сградата, обектът ще бъде завършен в началото на 2016 г. Участниците в пътуването имаха възможността да видят новоизграденото източно крило на приемното здание.
Напълно модернизираното приемно здание на гара Пазарджик бе вторият посетен обект по време на пътуването. Жп гара Пазарджик бе въведена в експлоатация през септември 2014 г. След ремонта, приключил в предварително заложените срокове, помещенията са санирани, сградата е газифицирана, пожарно обезопасена, инсталационно осигурена и оборудвана с топли и удобни чакални. Зданието разполага с център за услуги, търговски обекти, както и с добра визуална комуникация за бърза и лесна ориентация. За пълния комфорт на пътниците по време на престоя им на гарата е осигурен достъп до WI-FI мрежа. Също така, са изградени информационни колони, предлагащи бърза справка на разписания за автобуси, влакове, такси, самолети и др.
Последна спирка от пътуването бе жп гара Бургас. „Използването на съвременни технологии ще бъде умело съчетано с архитектурния облик на зданието, с цел запазване на автентичния му вид“ – каза инж. Дженев по време на огледа на ремонтните дейности на приемното здание. Очаква се обектът да бъде въведен в експлоатация в началото на 2016 г.
Проектът се осъществява със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР), чрез Оперативна програма „Транспорт” 2007-2013 г.