ГРУБО НАРУШЕНИЕ ОТ ВОДАЧ НА МПС ПРИ ПРЕМИНАВАНЕ НА ЖП ПРЕЛЕЗ 10.08.2012 г.

ГРУБО НАРУШЕНИЕ ОТ ВОДАЧ НА МПС ПРИ ПРЕМИНАВАНЕ НА ЖП ПРЕЛЕЗ 10.08.2012 г.

Поредно грубо нарушение на водач на МПС при преминаване на жп прелез
НКЖИ призовава за стриктно спазване на установените правила

НКЖИ съобщава за изключително куриозен и възмутителен случай на железопътен прелез. Вчера в 17.40 ч., между гарите Кърджали и Момчилград на охраняем прелез, съоръжен с ръчни бариери и спуснати за приближаващ влак, водач на автомобил Сузуки, с установен регистрационен номер, вдига принудително бариерните греди. Автомобилът преминава, но поврежда механизмите. Повредите са отстранени, но до 20.30 ч., движението на влаковете е осъществявано при специални условия. Влаковете са се движили с намалена скорост и са регистрирали закъснения.

Пренебрежението от страна на водачите на различните пътни превозни средства към работещите прелезни устройства или ръчно спуснати бариери са доста чести. Анализът показва, че при всички случаи с пострадали хора, пресичането е било извършено при спуснати бариери или задействана светлинна и звукова сигнализация, което е предупреждавало за идващ влак.

Куриозни са случаите, като този, когато при редовно задействана сигнализация на прелез и вече преминаващ през него влак, автомобил навлиза в опасната зона и удря странично локомотива, какъвто е случая между гарите Чирпан и Свобода.
При пресичане на прелези, които са снабдени със сигнализация за приближаващ влак, са засегнати и пешеходци, които поради невнимание са пострадали. Такъв е случая между гарите Благоевград и Кочериново, където е тежко ранен 78 годишен гражданин. В гара Гривица, пък е убита жена на същата възраст.

Незачитане на показанията на прелезните устройства, които предупреждават за идващ влак, довеждат и до произшествия със селскостопанска техника. В района на гара Вакарел при редовно действаща сигнализация, водач на сенокосачка, вкара управляваното от него возило пред влака и успя да скочи, като влака премаза само косачката.

Прелезите по железопътната инфраструктура на Р България към средата на 2012 г. са 788 броя.
От началото на годината до края на месец юли на тези прелези са регистрирани 28 произшествия между подвижен железопътен състав и преминаващи ППС и пешеходци. При единадесет от тези случаи има пострадали лица. Загинали са 5 човека, а други 10 са ранени, като три от случаите са с повече от едно пострадало лице.

Ръководството на ДП НКЖИ продължава и реализира инвестиционната си програма за повишаване на безопасността по железопътните прелези, чрез премахване на ръчно управляемите бариери и грешките от „човешкият фактор” в системата за охрана на прелеза, както и при ново строителство пресичането се осъществява на две нива, но разчита на коректно и стриктно изпълнение на задълженията на водачите на ППС произтичащи от Закон за движение по пътищата и правилника към него. Призовава за внимателно шофиране и не надценяване на собствените възможности, за да бъде съхранен човешкия живот!